Trip: Santjago ceļš 1: Franču ceļš

Šaubas par savām fiziskajām spējām pirms ceļa. Asaras, smiekli, mākoņu kalni un okeāni, sirds sarunas, muskuļu sāpes, tulznas un brīnumi ejot. Nonākot galā – tukša galva un pilna sirds par Ceļā redzēto un pieredzēto. 2013. gada aprīlis – maijs.

Ceļš uz Santjago ceļu
Par Santjago ceļu man pirmo reizi pastāstīja draudzene Guna. Tas varēja būt pirms pieciem, bet tikpat labi pirms visiem desmit gadiem. Toreiz klausījos stāstā par teorētisku vietu, kas uz mani īpaši neattiecas. Ik pa laikam gan ieskanējās ideja – varētu to Ceļu noiet – bet tā tas arī palika, fantāzijas pasaulē. Neatceros kurā brīdī, bet... lasīt vairāk
Barseloooonaaaaa!
Esmu ieradusies lidostā neparasti laicīgi. Tā kā vēders kurkšķ, nolemju atkal apciemot dzimto Lido. Stāvu pie letes un domāju – ko man Spānijā tādu kārosies un nevarēšu dabūt. Izvēle krīt par labu soļankai un maizes zupai. Paēdusi, dodos lidmašīnas virzienā. Nu jau esmu nonākusi līdz stadijai, ka vienīgais lidojuma apliecinājums ir manā telefonā – QR... lasīt vairāk
Vēl mazliet Barselona, tad – uz Pamplonu
Pieceļos kā paredzēts – 6:30, nomazgājos, krāmēju somu un drīz būšu gatava doties, kad Fēlikss sauc no virtuves puses: “Autobusā neviens tev ēst nedos, nāc brokastīs”. Virtuvē ir uzklāts galds, ar svaigi spiestu apelsīnu sulu, tēju un manām mīļajām tostermaizēm ar apelsīnu ievārījumu. Bet, tā kā ievārījums ir pašgatavots, šoreiz pat man garšo. Paēduši ejam... lasīt vairāk
Ierašanās Santjago ceļa sākumpunktā – Sanžanpjedeporā.
No rīta Šajs man palīdz noskaidrot transporta jautājumus. Lai arī internetā minēts, ka tagad esot ieviests autobuss pa tiešo no Pamplonas uz Sanžanpjedeporu, Šajs izsaka skaļi šaubas, kas ir prātā arī man – ka šis pasākums notiek tikai sezonas karstumā. Zvans autoostai apstiprina bažas. Attiecīgi man sākumā jābrauc ar autobusu uz Roncesvaljes, pēc tam jāmeklē... lasīt vairāk
Pa Napoleona ceļu pāri Pirenejiem (1. diena: Sanžanpjedepora – Roncesvaljes)
Esam augšā pirms 7, iekožam vieglas brokastis un dodamies ceļā. Pirmie aiziet brāļi, mēs ar Hilariju sekojam pēc minūtēm desmit. Vakar teicu šiem, lai tas, kurš ierodas pirmais, aizsit man arī gultu, jo esmu pārliecināta, ka galā nonākšu pēdējā. Pārējie, savukārt, iebilda, ka noteikti nebūs tie, kas ieradīsies pa priekšu. Jau izejot no viesnīcas, ceļš... lasīt vairāk
Vīrs ar suni, pašgatavotas vakariņas un krācējs (4. diena: Pamplona – Puente la Reina)
No rīta divi putras katliņi ir pamodušies un, nonākuši virtuvē, atkal sāk vārīties. Man ir vēlme ieslēgt Šaju kaut kur uz nedēļu un runāt, runāt, runāt. Bet šorīt viņam deviņos sākas lekcijas un arī mani Ceļš gaida, tāpēc, pēc brokastīm dodamies prom. Lai nokļūtu atpakaļ uz Santjago ceļa, sanāk iet gar Šaja universitāti, tāpēc kādu... lasīt vairāk
Ceļš – mūsu mājas (5 diena: Puente De Reina – Estrella)
Kad no rīta pamostos, konstatēju, ka brīnumainā kārtā vakar tomēr biju iemigusi. Pārāk izgulējusies gan nejūtos, bet jāslienas vien augšā. Apēdam brokastīs vakardienas vakariņu pārpalikumus, Šons man vēl piešķir ceļam pāris vārītas olas un ābolu. Sāku soļot un uz Puenta De Reina slavenā tilta mani palūdz viņu nofotografēt kāds vīrs gados. Viņam ir identisks fotoaparāts... lasīt vairāk
Vīna upes un hobitu kalni (6.diena: Estrella – Los Arcos)
Lai arī vienīgais krācējs istabā atkal bija iedalīts virs manas guļvietas, aizmigu labi un gulēju labi (arī visi pārējie gulēja labi) līdz… 4 no rīta sāka zvanīt mans mobilas telefons. Un zvana melodija tam nav nekāds Vīnes valsis, bet gan kārtīgi roķīgs gabals. “Didiiddii, diidddii, diiddiidd, diiddddi, I quit my old ways….” aparāts piebļauj visu... lasīt vairāk