Place: Balkans

Mākslīgā pilsēta Skopje
Stāvu rindā pie geitiem Londonas lidostā un ar šausmām vēroju kā viens blods velns pārbauda visu somu izmērus. Wizzairs ir ieviesis jaunus bagāžas nosacījumus un ir pilnīgi skaidrs, ka mana mugursoma nekvalificējas. Varētu padomāt, ka viņiem rokas bagāžas nodalījums lidmašīnā būtu sarāvies. Nu, nakarkala ar iepriekšiepriekšējo ierakstu. Īsi pirms manis tiek ņemti priekšā divi kungi... lasīt vairāk
No Maķedonijas uz Bulgāriju: skaistas acis, sastapšanās ar policiju un klosteri
No rīta pamostos pirms zvana. Ieskatos telefonā un tur jau priekšā īsziņa no Ivetas – “Mēs braucam. Nāc laukā!”. Ups, latvju biedri atbraukuši ātrāk kā domāts. Ieskrienu zibenīgā dušā, sametu vēl lāgā neizžuvušās drēbes somā un dodos satikt savus Balkānu ceļojuma ceļabiedrus – Ivetu, Lieni un Raimondu. Pie šī ceļojuma kopumā vainojama Iveta – meitene,... lasīt vairāk
Sofija – Belogradčika: ezīši miglā un sikspārņu čemuri
Paēdam brokastis, pateicamies namatēvam un braucam aplūkot Sofiju dienasgaismā. Tā izskatās mazliet labāk kā vakar naktī. Bet tikai mazliet. Pa gabalu atgādina Pļavniekus vai kādu citu Rīgas mikrorajonu. Viena no plānotajām atrakcijām – dažādo minerālūdeņu nogaršošana – izpaliek, jo krāni tehnisku iemeslu dēļ slēgti. Atrodam vienu geokešu, aplūkojam vienu baznīcu un nospriežam, ka esam pietiekami... lasīt vairāk
Brīnumaina diena ar finišu Belgradā
Izbraucam 11 minūtes pēc deviņiem, gandrīz kā plānots. Esam paēduši pieklājīgas brokastis un gatavi kāpelēšanai pa Belogradčikas klinšu takām. Pirmajās takās mūs iesauc slēpnis un, nedaudz pakāpušies, jau varam sākt novērtēt apkaimes daiļumu – no zaļā meža paklāja ik pa vietai spraucas ārā sarkanīgi akmens klinšu stabi. Vēl iespaidīgāki skati paveras no Belogradčikas cietokšņa. Uzkāpjam... lasīt vairāk
Ciemos pie Kustaricas
Belgrada ir fantastiska. Pusotra miljona pilsēta – pilna vitalitātes, vēstures un mūsdienu. Vakara gaismās senais cietoksnis izskatās kā izcelts no pasaku grāmatām. Ielas pilnas cilvēku – gan svētdienas vakarā, gan pirmdienas rītā. Viņi ģērbušies stilīgi, acīs uguntiņa – izskatās pēc tādiem, kas zina, kā dzīvot ar prieku. Ēkas lielākoties atjaunotas, vien rūpīgāk ieskatoties atsevišķu ēku... lasīt vairāk
Sacaurumotā Bosnija – Hercogovina
Rītu sākam ar Sarajevas apskati. Šeit, daudz biežāk kā Belgradā, redzamas kara pēdas – sabumbotas mājas un ložu caurumi ēku sienās. Mazliet apskatām pilsētas centru, vecpilsētu un atzīmējamies pilsētā, atrodot pirmo slēpni Bosnijā-Hercogovinā. Vecpilsētā piesēžam uz branču – pasūtām vietējo ēdienu – ar sieru un gaļu pildītu pīrāgu, kas pārliets ar sēņu mērci. Garšo lieliski.... lasīt vairāk
Derviši, jaunava Marija un jūra
No rīta izmetam atvadu lociņu pa Mostaru: tirgotāji izkrāmē savus suvenīru kalnus, puisis centīgi mazgā un berž slaveno tiltu – pilsēta mostas ierastajai dienai. Šodien sākam ceļojumu ar Blagajas apskati – zem milzu klints pārsedzes straujas upes krastā slejas 15. gadsimtā celts dervišu namiņš Tekija. Novelkot apavus un uzliekot lakatu, to izstaigāt var jebkurš. Raimons... lasīt vairāk
Bet rūgtums palika
Zāra ar Ābramu uzaicina ciemos radiniekus un pasniedz viņiem vakariņas. Kad viesi aizgājuši, Zāra konstatē, ka pazudušas ģimenes relikvijas – sudraba karotītes. Nodomājuši, ka viesi tās nozaguši, viņi vairs radus ciemos neaicina, pat nesazinās ar tiem. Pēc pāris gadiem Zāra atrod karotītes aizkritušas aiz skapja. Bet radus joprojām nekur neaicina. Kāpēc? Karotītes atradās, bet rūgtums... lasīt vairāk
Nakts Kosovas tirgū
Katrā pilsētā ir kaujas uzdevums – atrast pastu. Arī šorīt, pirms pametam Melnkalni, jāatrod vieta, kur dabūt markas un pastkasti, kur iemest kartiņas – 50% no mūsu kompānijas aktīvi aizraujas ar šo nodarbi. Tomēr šodien ir brīvdienas un pasts ir ciet. Iveta atrod gana oriģinālu risinājumu – atstāj kartiņas un naudu blakus veikala pārdevējai un... lasīt vairāk
Atpakaļ Albānijā
Vakar pa tumsu devāmies meklēt slēpni, bet, kad gps mūs aicināja iegriezties tumšā parkā, nolēmām šo lietu tomēr atstāt uz rītdienu. Pa dienu parks izskatās pavisam citādāk – ziedošs, zaļš, vien bērnu rotaļu laukumiņu aizņēmuši indivīdi, kas ir mazliet par vecu attiecīgajām rotaļām. Slēpni atrodam aši, ielogojamies un tad katrs aizejam uz savu pusi –... lasīt vairāk