Jogas kalendārs jūlijam

Nu tā, pirmais nepilnais jogas mēnesis – jūnijs – ir noslēdzies! Pagājušas vien septiņas nodarbības, pēc manām sajūtām krietni vairāk. Vislielākais paldies, protams, maniem “kucēniem”, kas nenoslīka un tagad priecīgi cilpo un luncina asti. Pēc pirmajām trim nodarbībām jutos nedaudz apmulsumi – dalībnieku diezgan daudz, bet katru reizi citi. Šobrīd jau varu teikt, ka esam tāda neliela un forša grupiņa. Kāds tiek biežāk, cits retāk, bet lielākā daļa jogotāju ir “recidīvisti”. Daži ir bijuši vienu reizi, bet ir tikai dabiski, ka ne katrs, kurš izmēģina Kundalini jogu, atzīt to par savējo. Arī es nepretendēju uz “pieclatnieka” statusu, kas visiem patiks. Ir svarīgi, lai ikkatrs nonāk pie sava ķermeņa un gara vingrināšanas ceļa, lai kāds tas arī būtu. Bet, protams, novēlu nemest plinti krūmos pēc pirmās reizes, bet pirms secinājumu izdarīšanas izmēģināt vismaz trīs dažādas nodarbības, citreiz ir veselīgi pamainīt skolotājus, jo katram tomēr ir nedaudz savs pasniegšanas leņķis.

Savukārt domātājus aicinu beigt domāt un atnākt kaut uz vienu nodarbību. Patiks – forši, nepatiks – arī forši, vismaz būsiet pamēģinājuši. Lielākā daļa mūsu grupas jogotāju ir iesācēji, tāpēc vēlreiz uzsveru – jūsu fiziskā sagatavotība nav no svara, katrs var piedalīties pēc savām izjūtām un spējām!

Mana ilgtermiņa vīzija ir sekojoša. Nevis pulcēt pēc iespējas lielākas vingrotāju grupas, bet gan ievirzīt jūs jogas ceļā, parādot tās daudzveidību un spēku, lai pēc zināma laiciņa jūs būtu gatavi praktizēt paši mājās, izvēloties tās krijas (vingrojumu grupas) un meditācijas, kas tieši jums visvairāk nepieciešamas. Un tad priecātos jūs redzēt, piemēram, reizi nedēļā vai pāris reizes mēnesī, jo ik pa laikam ir svarīgi pabūt grupas enerģijā, lai iedvesmotos un uzlādētos individuālai praksei.

Labi, jūlijam pie ragiem. Jūnijā centos katru reizi izvēlēties citu kriju un meditāciju, arī jūlijā lielākoties būs tāpat, turpinot jūs iepazīstināt ar Kuldalini jogas plašumu un dziļumu. Pēc tam man ir doma pa nedēļai “uzstrādāt” uz konkrētām krijām, lai jūs tās vairākas reizes izpildītu nodarbībā un pēc tam būtu gatavi turpināt mājās. Priecāšos arī par jūsu ieteikumiem un izvēli! Jūlijā, tātad, pildīsim raibas krijas, kas pamatā būs pieskaņotas čakru ceļam. Iesākumā pamodināsim visus mūsu desmit ķermeņus, tad virzīsimies pa čakrām uz augšu. Pievienoties var jebkurā brīdī, jo katra nodarbība ir atsevišķs stāsts ar savu sākumu un noslēgumu.

Te nu grafiks. Pirmā nedēļa ir neordināra, bet pēc tam iezīmējas sistēma. No otrās jūlija nedēļas – pirmdienas un ceturtdienas vingrojam Austras mājā Rīgā (Čiekurkalna 3. šķērslīnija 30), trešdienas  (pirmā gan ir otrdiena) un dažas svētdienas – Meža mājā pie Vangažiem. Darba dienās Austras mājā visas nodarbības sāksies 18:00, bet Meža mājā 19:00. Savukārt, svētdienās sāksim 10:00 un finišēsim ap 12:00. Labā ziņa – ir sācies gaileņu laiks un nav jau tālu arī mellenes, tā kā pēc Meža mājas nodarbībām – laipni lūgti mežā!

Esmu sagatavojusi nodarbību tēmas un grafiku, bet, protams, dzīve var ieviest korekcijas. Piedodiet, ja kāds termins vai teikums nav līdz skrūvītei precīzs. Plānošanas vārdā sagatavošu arī FB eventus katrai nodarbībai, bet esiet tik mīļi un informējiet mani par savu tikšanu/netikšanu, jo abās mājās vietu skaits ir diezgan ierobežots.

Norēķinu sistēma paliek iepriekšējā – cik maciņš ļauj un sirds liek!

Gaidīšu Tevi. Tieši Tevi! :)

4. jūlijs, otrdiena, 18:00 – 20:00, Austras māja
* Desmit ķermeņu atmodināšana
* Laya Yoga meditācija
Kā liecina krijas nosaukums, tajā ietverti vingrojumi, kas vispusīgi izvingrina gan fizisko, gan pārējos ķermeņus, kas jogas izpratnē ir negatīvais, pozitīvais un neitrālais prāts, loka (arkas) līnijas, kā arī auras, prānas, smalkais un mirdzošais ķermenis. Krijai pieskaņotā meditācija palīdz individuālajai dvēselei savienoties ar Universālo, kā arī sabalansē visas čakras.

7. jūlijs, piektdiena, 18:00 – 20:00, Austras māja
* Noturība pret slimībām un palīgs sirdij
* Kirtan krija
Pamēģināsim, kā jūs uztversiet iespēju pajogot piektdienas vakarā. Izvēlētā krija un meditācija ir ļoti mierīgas. Krijā iesākumā stiprināsim pirmo čakru, kas atbild par izvades funkciju, tad ķersimies pie trešās, par izturību atbildīgās čakras, noslēgsim ar vingrojumu sirdij. Galvenais nodarbības uzsvars šoreiz būs uz meditāciju, kuras nosaukums ir Kirtan krija. Tā būs salīdzinoši ilga, radīta individuālās psihes mentālajam līdzsvaram. Jogī Badžans ir teicis, ka šīs meditācijas praktizēšana ir zinātne un māksla vienlaikus. Noteikti paņemiet galvassegu.

10. jūlijs, pirmdiena, 18:00 – 21:00, Austras māja
(18:00 – 19:00 teorija, 19:00 – 21:00 nodarbība)
* Īsa Kundalini jogas teorija
– Kā sagatavoties jogas nodarbībai, nodarbības struktūra, laiks, piesardzība
– Īss ieskats – asanas, mudras, čakras, slēdzējpozas, koncentrēšanās, mantras, elpa
* Krija imūnsistēmai
* Meditācija imūnsistēmai
Lai izvairītos no slimībām un saaukstēšanās, svarīgi rūpēties par gremošanas un izvades sistēmām, kā arī stimulēt vielmaiņu. Šī krija stiprina ķermeni un palīdz mums izvairīties no slimībām. Īsā un spēcīgā meditācija darbojas kā imūnterapija. Mums visiem ir dota spēja tikt galā ar savu dzīvi un tās izaicinājumiem – mums ir morālais, mentālais, emocionālais un fiziskais spēks, kas ir savstarpēji saistīti. Dusmas, vainas apziņa un sevis šaustīšana traucē šiem visiem spēkiem sekmīgi darboties. Lai “iedarbinātu” savu imūnsistēmu, mums jātiek pāri šiem traucēkļiem. Labā smadzeņu puslode glabā mūsu negatīvās emocijas, kas var novest mūs līdz depresijai un imūnās sistēmas darbības traucējumiem. Šī meditācija stimulē simpatikso nervu sistēmu un labo smadzeņu puslodi, līdzsvarojot to. Noteikti jāpaņem līdz galvassega!

11. jūlijs, otrdiena, 19:00 – 21:00, Meža māja
* Atbrīvošanās no pirms menstruālās spriedzes un seksuālās enerģijas līdzsvarošana
* Perspektīva un emocionālais līdzsvars
Lai vīriešus nemulsina krijas nosaukums, šie vingrojumi ir lieliski piemēroti abiem dzimumiem, jo līdzsvaro seksuālo enerģiju. Vīriešiem tas arī palīdz prostatas dziedzera veselībai, bet sievietēm – neregulāru vai sāpīgu menstruāciju novēršanai. Savukārt, meditācija ir viena no Kudalini un arī Hatha jogas pamattehnikām, kas stimulē smadzeņu spēju uztvert jaunas iespējas un palīdz atbrīvoties no “iemītām taciņām”. Īpaši vērtīga šī meditācija ir pēc intensīva stresa vai šoka. Veicot to pirms miega, liksiet rūpēm pagaist.

13. jūlijs, ceturtdiena, 18:00 – 20:00, Austras māja
• Krija virsnieru dziedzerim un nierēm
• Meditācija projekcijai un aizsardzībai
Turpināsim stiprināt dziedzerus un nieres, no kuru līdzsvara bieži vien atkarīga mūsu dzīves uztvere un kvalitāte. Ja ar dziedzeriem kaut kas nav kārtībā, mēs dusmojamies un jūtamies noguruši. Līdzsvarojot to darbību, sākam tvert dzīvi un notiekošo mierīgāk. Par meditāciju ir teikts tā – “šī meditācija padarīs jūs par apburošu un magnētisku personību ar daudziem negaidītiem draugiem. Mantra piepildīs jūsu magnētisko lauku ar aizsargājošu gaismu.”

16. jūlijs, svētdiena, 10:00 – 12:00, Meža māja
* Krija nierēm
* Meditācija ego izmainīšanai
Krijā ietverti vingrojumi, kas stiprina nieres un urīnceļu sistēmu, tos noderīgi veikt arī trūces gadījumos. Finālā būs ļoti spēcīgi attīrošs vingrojums, kuru precīzi izpildot, efekts ir līdzinās 48 stundu vingrošanai. Meditācijā strādāsim ar savu ego. Meditāciju var izmantot cīņai pret spriedzi un hipertensiju, tā palīdz koncentrēties un attālināties, lai spētu no malas novērot savas pieķeršanās. Kolīdz jūs šīs pieķeršanās esat atpazinuši, varat pārstāt ar tām identificēties un attiecīgi atbrīvoties no tām.

17. jūlijs, pirmdiena, 18:00 – 20:00, Austras māja
* Nabhi krija
* Meditācija “lauka” pārzināšanai
Trešajā čakrā dzīvo mūsu griba, spēks un pašapziņa. Stiprinot saules pinumu un nabas punktu, mēs stiprinām un aktivizējam trešās čakras īpašības. Citiem vārdiem sakot, šie vingrojumi ātri sakārto “vēdera presīti”. Savukārt meditācija palīdz paplašināt mūsu izpratni, palielina jūtīgumu un spēju paplašināt auru, lai savienotos ar grupas enerģiju. Mācīsimies sajust cits citu.

19. jūlijs, trešdiena, 19:00 – 21:00, Meža māja
* Nabhi krija pranas un apanas līdzsvaram
* Polaritātes meditācija
Šī krija līdzsvaro pranu un apanu, iesākumā fokusējoties uz trešo čakru, bet pēc tam uz sirds centru. Tā lieliski palīdz kopējam spēkam, gremošanai, vēdera rajona tonusam. Krija remdē vieglu depresiju un attīsta dziedinošo pranas plūsmu caur rokām. Meditācijā mācīsimies lēnām un uzmanīgi sajust sirdspukstu un loka līnijas saistību.

20. jūlijs, ceturtdiena, 18:00 – 20:00, Austras māja
* Jaunas plaušas un aprite
* Dziedināšana ar Siri Gaitri mantru
Jā, jā – šī ir tā pati krija, kurā daudz vēzējam rokas un pēc kuras spranda atceras piedzīvoto vēl pāris dienas. Bet bija taču laba, vai ne? Tātad, šī krija stiprina plaušas un cirkulāciju visā ķermenī, lieliski sagatavojot mūs meditācijai. Par meditācijā izmantoto mantru ir teikts, ka dažas mantras ir jālolo kā dārgakmeņi un Siri Gaitri ir viena no tām. Mantra piesaista mirdzošo Kosmosa dziedināšanas enerģiju kā dārgakmens saules starus, panākot būtiskas vielmaiņas izmaiņas, bet smadzenēs tā balansē abas puslodes, aktivizējot neitrālo prātu.

24. jūlijs, pirmdiena, 18:00 – 20:00, Austras māja
* Pranas apanas līdzsvars
* Meditācija iekšējo konfliktu pārvarēšanai
Krija sāksies ar vingrojumiem, kas stimulē seksuālo, izvades un nabas enerģiju, sajaucot pranu un apanu nabas punktā. Pēc tam iedarbosimies uz augšējām čakrām un centīsimies atbrīvoties no ilgi krātām dusmām, kas izpaužas dziļā muskuļu sasprindzinājumā. Noslēgumā ieklausīsimies nabas “sirdspukstos”, atpūšoties paši savā centrā. Meditācijā strādāsim ar iekšējiem konfliktiem, kas bloķē mūsu spēju skaidri domāt un rīkoties.

26. jūlijs, trešdiena, 19:00 – 21:00, Meža māja
* Krija magnētiskajam laukam un sirds centram
* Meditācija sirdsmieram
Šī krija palīdz koordinēt un atjaunot nervu sistēmu, stimulējot sirds centru. Jūsu labsajūta, laime un “pieslēgums” dzīvei ir atkarīgs no individuālā psiho – elektromagnētiskā lauka līdzsvara. Ja tas ir spēcīgs, jūsu muskuļi, nervi un smadzenes strādā koordinēti. Šī krija palīdz līdzsvarot asins sastāvā esošos pamatelementus un hormonus, kas atbild par nervu sistēmas uzturēšanu kārtībā. Meditācija sirdsmieram palīdzēs sakārtot attiecības ar sevi un apkārtējiem. Ja esat vīlušies darbā vai personiskajās attiecībās, izpildiet šo meditāciju, pirms pieņemiet tālāko lēmumu. Kad tas izdarīts, rīkojieties no sirds!

27. jūlijs, ceturtdiena, 18:00 – 20:00, Austras māja
* Sagatavošanās vingrojumi plaušām, magnētiskajam laukam un dziļajai meditācijai
* Mahan Gyan Mudra
Šī krija attīra asinis, palielina plaušu kapacitāti, uzlabo vispārējo apriti (cirkulāciju) un palielina magnētisko lauku. Tā lieliski noder iesācējiem, kas grib apgūt meditāciju. Meditācija izjustīsim dziļu iekšēju mieru, kas ved pie Kosmosa pieredzēšanas.

30. jūlijs, svētdiena, 10:00 – 20:00, Meža māja
* Krija hipofīzei
* Atjaunojoša meditācija
Hipofīze ir endokrīnās sistēmas galvenais dziedzeris, no kura darbības lielā mērā ir atkarīga arī pārējās šīs sistēmas dziedzeru darbība. Dziedzerbosiņš zirņa lielumā. Hipofīze izdala hormonus, kas atbild par ļoti būtiskām norisēm mūsu organismā – augšanu, dzimumorgānu attīstību, vielmaiņu, laktāciju, ūdens un sāls koncentrāciju nierēs, temperatūru, sāpju sajūtām utt. Meditācijā turpināsim strādāt ar dziedzeriem, mūsu veselības sargiem!

31. jūlijs, pirmdiena, 18:00 – 20:00, Austras māja
* Krija mugurkaulam un lokanībai
* Sitali pranajāma
Šī būs krija, kas izvingrinās visu ķermeni un jo īpaši mugurkaulu. Tā ir piemērota pieredzējušiem un lokaniem jogotājiem, bet mēs pildīsim visus vingrojumus īsāku laiku un starp tiem atpūtīsimies. Jogī Badžans ir teicis, ka pildot šo kriju pilnu laiku sešus mēnešus pēc kārtas, var tikt galā ar vairumu problēmām, kas saistītas ar mugurkaulu. Noslēgumā pildīsim meditāciju, kuru var viegli praktizēt ikviens, tā palīdz nomierināties, sniedzot spēku un dzīvīgumu.

2 responses to “Jogas kalendārs jūlijam

    • Labdien, Sarmīte!
      Aizsūtīju Jums vēstuli uz sistēmā redzamo e-pastu. Ja tas nepienāk, lūdzu piezvaniet vai uzrakstiet man, kontakti atrodami šī bloga kreisajā malā!
      Priecāšos Jūs redzēt jogas nodarbībās!

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s