Nāc jogot!

Tas bija tālais 2009. gads, kad, gar jūru brienot, (ne)jauši uzskrēju virsū cilvēku grupiņai, kas visādi staipījās un bļaustījās Pāvilostas pludmalē. Pēc mirkļa, palūgusi atļauju, viņiem pievienojos arī es. Tā izrādījās Kundalini jogas nodarbība, un mūsu satikšanās bija diezgan liktenīga. Palūgusi skolotājai Ievai kontaktus, sāku apmeklēt nodarbības Rīgā, bet jau rudenī pieteicos skolotāju apmācībai. Bez mērķa pasniegt, vairāk sevis izpratnei. Pēc laika izgāju vēl vienu apmācību, kas veltīta negantniekam Prātam. Šo deviņu gadu laikā manas un Jogas attiecības ir bijušas ļoti daudzveidīgas – vienā periodā esmu ik rītu cēlusies pirms saules un pavadījusi “uz paklāja” vismaz divas stundas dienā, citā – pildījusi jogas minimumu, Sat kriju, 3 minūtes dienā, vēl citā – vispār atstājusi šo pavisam novārtā.

Doma par to, ka vajadzētu tomēr pasniegt, ir mani piemeklējusi vairākkārt. Pāris reizes esmu pietuvojusies stadijai “tūlīt sākšu”, bet vienmēr atradies kāds “labs iemesls” (lasi – atruna), lai tomēr to nedarītu. Vai kādam no jums nav tāpat ar sākšanu jogot? Varu derēt, ka ne vienam vien.

Savulaik viena no manām atrunām bija, ka nevarēšu pietiekami kvalitatīvi pārslēgties no darba dienas stresa uz jogas mieru. Tad vēl bažas par to – ja nu pirms plānotā nodarbības laika notiek kas ekstraordinārs darbā, kas prasa tūlītēju rīcību? Bet, pats galvenais – es neesmu perfekta jogas skolotāja. Es nevaru ar galvu pieskarties ceļiem, es nevaru uztaisīt pilnu lotosa pozu, es nevaru… vēl ļoti daudz ko. Starp citu, joprojām nevaru.

Bet tad, runājot par jogu ar citiem ļaudīm (pēdējo reizi šorīt), es konstatēju, ka cilvēki bieži vien baidās uzsākt nodarboties ar jogu šī paša iemesla pēc. Es tik sen neko neesmu darījis. Es noteikti nevarēšu izpildīt vienu vai citu pozu. Vai es vispār tik ilgi varēšu nosēdēt uz paklājiņa? Ko teiks mana mugura? Un, galvenais, kā es sēdēšu līdzās visiem tiem skaistajiem un lunkanajiem ķermeņiem, nevarēdama noliekties pat līdz pusceļam?

Tad nu sarunāsim tā. Es pārvarēšu savas bailes un atrunas, sākot pasniegt, bet jūs, kas esat kādreiz domājuši par jogu, bet neesat līdz tai tikuši, metīsiet pie malas savējās bažas. Vasara teorētiski nav labākais laiks lai sāktu, jo tad parasti jogas zāles ir pustukšas, bet – arī tā ir atruna. Labākais laiks kaut ko sākt ir – tagad! (Un galu galā, ārā notiekošais šomēnes solās būt kā radīts jogai iekštelpās 😊)

Ar laiku domāju ieviest nodarbību norisē noteiktu dienu un laika sistēmu, bet tagad, kad kalendārs jau puspilns, vienkārši piedāvāšu jums datumus, laikus un tēmas, jūs pieslēdzaties pēc savām vēlmēm un iespējām. Lūdzu, divreiz pārbaudiet datumu, sākuma laiku un norises vietu! Starp citu, ja jūs paši (pašas) savācaties nelielā pulciņā un izdomājat savu laiku – varat braukt ciemos pie manis vai es varu aizbraukt pie jums. Var sarunāt arī individuālus “randiņus”.

Lūgums nodarbībām pieteikties vismaz vienu dienu iepriekš, uzzvanot man 29414142, lai es varu plānot savu dzīvi.  Jo, ja gadījumā uz kādu nodarbību neviens nepieteiksies, mājās jogošu tāpat, bet speciāli uz Rīgu nedzīšos. Pa telefonu tad arī katram izstāstīšu par nokļūšanas iespējām. Visērtāk tas būtu ar auto, abās vietās iespējams bez maksas novietot spēkratu. Uz Austras māju Čiekurkalnā arī sabiedriskais kursē miera vējos, pie manis uz Meža māju ar to nokļūt ir sarežģītāk, bet var. Atkarībā no jūsu intereses plānošu arī tālākās darbības – vietu, norises laiku, nodarbību ilgumu un tematiku. Bet – ar kaut ko ir jāsāk! Tātad.

11. jūnijs, svētdiena, 9:00 – 12:00, Meža māja, Vangaži

IEVADS KUNDALINI JOGĀ

  • Kā sagatavoties jogas nodarbībai, nodarbības struktūra, laiks, piesardzība
  • Īss ieskats – asanas, mudras, čakras, slēdzējpozas, koncentrēšanās, mantras, elpa
  • Krija lieliskas dienas sākumam
  • Meditācija iekšējo konfliktu pārvarēšanai

Šī būs nedaudz garāks pasākums nekā parasti, jo papildus nodarbībai nāks klāt neliels stāstījums par Kundalini jogas pamatiem, kas īpaši ieteicams tiem, kam nekad ar šo jogu nav bijusi darīšana. Nodarbībā pildīsim Rīta kriju, kas ietver sevī ļoti daudzveidīgus stiepšanās un ķermeņa izkustināšanas vingrojumus – tie ir ideāli dienas sākšanai. Pēc tam pildīsim brīnišķīgu meditāciju, lai tiktu galā ar iekšējiem konfliktiem, kas traucē mums skaidri domāt un darboties. Noslēgumā – zāļu tēja un apskāvieni! :)

12. jūnijs, pirmdiena, 18:00 – 19:20, Austras māja, Čiekurkalns, Rīga

DZĪVĪBAS PAMATS – ELPA

  • Krija jaunām plaušām un apritei
  • Meditācija spēkam un vitalitātei

Atgriežoties no ceļojuma, es 43 dienas pēc kārtas pildīju šo lielisko kriju, kas palielina plaušu kapacitāti un veicina apriti (cirkulāciju). Kad ar šīm lietām viss ir kārtībā, mēs jūtamies enerģijas pilni. Noslēgumā pildīsim meditāciju, kuru var viegli praktizēt ikviens, tā palīdz nomierināties, sniedzot spēku un dzīvīgumu.

14. jūnijs, trešdiena, 19:00 – 21:00, Meža māja, Vangaži

MIERU, TIKAI MIERU!

  • Krija nervu sistēmai un dziedzeru līdzsvaram
  • Meditācija dzīves kalibrēšanai

Šajā nodarbībā fokusēsimies uz nervu sistēmu, kurai būs veltīta gan krija, gan meditācija. Krija palīdzes mazināt stresu, stiprinās ķermeni un prātu, lai efektīvi reaģētu uz pārmaiņām veselīgā veidā. Pēc tam pildīsim meditāciju, kas būtiski stiprina nervu sistēmu, ar to var pievarēt arī nelielu depresiju un mazdūšību.

18. jūnijs, svētdiena, 9:00 – 12:00, Meža māja, Vangaži

IEVADS KUNDALINI JOGĀ

  • Kā sagatavoties jogas nodarbībai, nodarbības struktūra, laiks, piesardzība jogā
  • Īss ieskats – asanas, mudras, čakras, slēdzējpozas, koncentrēšanās, mantras, elpa
  • Sagatavošanas vingrojumi plaušām, magnētiskajam laukam un dziļajai meditācijai
  • Meditācija labklājībai

Šī būs nākamā iespēja noklausīties īso ievadu par Kundalini jogas pamatiem. Pēc tam pildīsim kriju, kas attīra asinis, palielina plaušu kapacitāti, uzlabo vispārējo apriti (cirkulāciju) un palielina magnētisko lauku. Kad ķermenis būs izvingrināts, palūgsim kosmosam, lai viņš mums palīdz praktiskos jautājumos. Pēc tam, protams, tējas un sarunas. Tie, kuriem nav jāsteidzas, pēc nodarbības var doties pastaigā pa mežu.

19. jūnijs, pirmdiena, 18:00 – 19:20, Austras māja, Čiekurkalns, Rīga

ENERĢIJA UN LĪDZSVARS DZĪVĒ

  • Saules krija
  • Meditācija emocionālajam līdzsvaram

Šis Saulgriežu periods ir Saules un enerģijas laiks. Pildīsim kriju, kas arī mūs piepildīs ar enerģiju un entuziasmu. Tai ir arī attīroša, gremošanu veicinoša un svaru samazinoša iedarbība. Šī krija padara prātu skaidru, analītisku un uz darbību orientētu. Izvēlētā meditācija ir ļoti vienkārša un efektīva, man personiski tā ir ļoti mīļa. Meditācija ir piemērota visiem, bet īpaši labi tā noder sievietēm. Situācijās, kad nezinām, ko darīt, kad gribas kliegt un spert zemes gaisā – šī meditācija izcili palīdz.

27. jūnijs, otrdiena, 18:00 – 20:00, Austras māja, Čiekurkalns, Rīga

MŪŽĪGĀ JAUNĪBA

  • Krija mugurkaula veselībai
  • Meditācija sirdsmieram

Jogī Badžans ir teicis, ka mūsu vecums tiek noteikts pēc mugurkaula lokanības. Nodarbībā pildīsim pavisam vienkāršu vingrojumu sēriju, kas palīdzēs izvingrināt mugurkaulu. Kolīdz jūsu mugurkauls jutīsies labāk, arī jums būs vairāk enerģijas un jaunības kaulos. Savukārt iedarbīgā meditācija palīdzēs sakārtot attiecības ar sevi un apkārtējiem. Ja esat vīlušies darbā vai personiskajās attiecībās, izpildiet šo meditāciju, pirms pieņemiet tālāko lēmumu. Kad tas izdarīts, rīkojieties no sirds!

29. jūnijs, ceturtdiena, 19:00 – 20:30, Austras māja, Čiekurkalns, Rīga

VESELĪBAS SARGI

  • Krija virsnieru dziedzerim un nierēm
  • Atjaunojoša meditācija

Jūsu veselīgā dzīvesveida pūliņi var izrādīties neauglīgi viena iemesla dēļ – kaut kas nav kārtībā ar dziedzeru darbību. Mēs ikdienā maz par tiem piedomājam, bet, ja tie streiko, mūsu ķermenim, jo īpaši sirdij, klājas grūti, mēs jūtamies noguruši un ātri aizsvilstamies. Dziedzeru līdzsvars palīdz kontrolēt dusmas un hipoglikēmiju. Arī meditācijā turpināsim strādāt ar dziedzeru sistēmu, jūsu veselības sargu!

4 responses to “Nāc jogot!

  1. Bezgala jauki un kompliments Tev , ka tu nepaklausīji ārstiem un neatļāvi viņiem sevi “nomušīt”, bet devies ceļojumos. Ārsti laika gaitā visveselāko cilvēku PROT padarīt par nīkuli.
    Turklāt dažkārt cilvēki ar kādu veselības kaiti ir daudz laimīgāki un priecīgāki nekā tie , kuri ir sveiki un veseli !

    • Paldies par komplimentu, bet piebildīšu, ka mani neviens ārsts nav mušījis, bet glābuši gan ir, tā kā lielais viņiem paldies par to.

  2. Zane, vārdiņš ” nomušīt” tika ierakstīts pēdiņās, nebija jāsaprot burtiski, bet gan tā, ka mēdz būt tādi ārsti, kuri sēj slimnieku sirdīs grūtsirdību un pesimismu, izraksta nevajadzīgas zāles formas pēc, nozīmē analīzes ķeksīša pēc utt. , u.tjpr. Un ja šo pasākumu kopums nelīdz, tad cilvēks laika gaitā tiek ” nomušīts”, jo nav noteikta pareizā diagnoze vai nav atrasts adekvāts ārstniecības kurss.
    Piekrītu, ka joga, protams, ir laba “importa” lieta gara un stājas stiprināšanai , taču, vai mums latviešiem nepavisam nav kādi savi fiziskās un garīgās dabas rituāli, kuros stiprināt pašapziņu un fizisko spēku… domāju, ka ir.
    Ko dara vairums kardiologu pirms operācijām, tad viņi, kā paši stāsta ,nodarbojas ar pašsuģestiju, kas savukārt pamatojas uz psiholoģiskām zināšanām utt.

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s