Atpakaļ kempingā

Hilarija stāstīja, ka visskaistākais skats šeit esot saullēkts virs ezera. Izskatās, ka mana zemapziņa to grib redzēt, tāpēc bez visa modinātā pamostos tieši brīdī, kad lec saule. Brīdi papriecājos un dodos atpakaļ miega skavās un nošņācu līdz pat vienpadsmitiem. Mana rosīšanās pamodina arī Rafaēlu un viņš izveļas no savas istabas pretējā gaiteņa pusē. Hilarija ar Maiku jau sen ir augšā, viņi ir rīta putni. Sataisām brokastīs suņa maltītes pārpalikumus, Hilarija uzvāra lielu kafijas bunduli un mēs apsēžamies uz sarunu raundu. Maiks atkal iztaujā mūs par ceļojumiem, esam bijuši arī vienās un tajās pašās vietās Indonēzijā – salīdzinām mūsu pieredzes, arī Maikam ir daudzi interesanti ceļojuma stāsti. Hilarija labprāt piedzīvotu arī Antarktīdas brīnumus, bet Maiks gan purina galvu, viņš nepanesot ceļošanu uz kuģa. Šķiet, mēs tā varētu runāt visu dienu, bet gribam pa gaismu nonākt Rainier nacionālajā parkā, tāpēc ap diviem sakām paldies saimniekiem un dodamies ceļā.

Vakar apkārt staigāja lietus mākoņi, bet šodien atkal ir saulains, spriežam, ka būs gulēšanai teltī piemērota nakts. Pēc pāris gultā un dīvānā pavadītām nedēļām, esmu gandrīz noilgojusies pēc tās. Labi, ne tik daudz pēc pašas telts, bet pēc būšanas dabā, svaiga gaisa, ugunskura un kalniem.

Šodien rinda uz prāmi ir daudz garāka – Sietlas iedzīvotāji arī vēlas pabūt pie dabas. Netālā Vashton sala piedāvā daudzus pārgājiena maršrutus, pludmales, kafejnīcas, kas to padara par labu vietu brīvdienu pavadīšanai. Nonākuši atpakaļ uz kontinenta veicam saimniecisko darbību – nomazgājam muti un kājas mašīnai, ielejam zupu. Tad nonākam uz ātrgaitas šosejas un stūrējam nacionālā parka virzienā. Man, braucot pa šoseju, rokas top drusku mitras no uztraukuma, nepatīk man tā trakā nešanās n-tajās joslās. Mazliet uzelpoju, kad nonākam atpakaļ uz ceļa parastā.

Daba top aizvien krāšņāka, bet, kad šķērsojam nacionālā parka robežu, esam pavisam iespaidoti. Tikko būvēts ceļš iet tieši gar milzīgiem koka stumbriem, veco egļu zaru ķeburainumu pastiprina ķērpji, piešķirot mežam maģisku noskaņu. Šķiet, egļu zaros satupuši simtiem neredzamu rūķīšu, kuru vienīgā redzamā daļa ir garās bārdas. Ik pa liekam no meža aizsega iznirst sniega klātais Rainier kalns.

Pēc pieciem vakarā esam sasnieguši kempingu un iekārtojamies vienā no burvīgajām vietām. Apsveicinos ar vecajām mājām – telti, bet, kad esam to uzcēluši, aizeju nelielā apkaimes apskates tūrē. Mani slēptie nolūki ir sameklēt kādu sēni, tomēr tie nerealizējas – bekas ir smukas, bet drusku gados, izskatās, ka lietus šai vietai pēdējā laikā gājis secan.

Tad nu atgriežos no meža bešā, velkam ārā gāzes plītiņas un sintezējam vakariņās makaronus ar desas mērci. Kad kādu laiku nav ēsti, garšo tīri labi. Kamēr es šiverēju ap katliem, Rafaēls ar cirvi uzklūp pāris kritušiem kokiem. Īsti legāli tas nav, bet mums ticība neļauj meža vidū pirkt malku.

Kad kļūst tumšs un tas notiek visai drīz, pierunājam slapjo malku degt un šī pat paklausa. Pamatīgā krēslā paēdam vakariņas, nomazgājam traukus un apsēžamies pie ugunskura. Tagad apkārt ir piķa melna nakts. Rafaēls ieskatās pulkstenī un sāk smieties – piecas pāri astoņiem. Minūtes desmit klusēdami sēžam pie ugunskura. Visu runājamo par atsevišķi piedzīvoto esam jau izklāstījuši viens otram vakar, bet pārējā dzīve izrunāta iepriekšējos septiņos pazīšanās mēnešos. Tad Rafaēls pārvācas uz telti lasīt un drīz no tās atskan drebināšanās. Šķiet, Rafaēls šonakt varēs pasalt, es joprojām ceru uz savu guļammaisu treju spēku. Kamēr es klīdu pa siltajām zemēm, Rafaēls izmantoja manu jauniegūto armijas guļammaisu, vienu nakti uz tā pat bijusi salnas kārtiņa.

Es brīdi pakūkoju un domāju, ko iesākt. Kad no rīta tik ilgi nogulēts, tad astoņos vakarā miegs nav nevienā acī. Uztaisu kārtīgi lielu ugunskuru, paņemu no mašīnas kompi un sāku rakstīt šo ierakstu. Neko daudz nevar redzēt, bet pirksti tomēr atrod pazīstamos taustiņus un nu šis raksts ir galā. Ir gandrīz deviņi. Ko nu?

26. septembris, 67. Aļaskas road-trip diena, 328. ceļojuma diena
Šodien pieveikti 125 km, kopumā 17394 km.