Vāveres krājumi

Ieraudzījis mani nākam ar dvieli no upes puses, Rafaēls pieliek pirkstu pie deniņiem un demonstrē starptautisku žestu. Upe bija pārāk sekla, lai tajā nopeldētos, bet nomazgāties varēja itin labi, nekāda vaina. Kamēr dzeru rīta kafiju, vēroju vāveres gatavošanos ziemai. Vakar vakarā mani izbrīnīja skats, ka teju visas sēnes ir izrautas no zemes. Tagad saprotu, ka nezināmais vandālis ir vāvere. Viņa nolauž sēni, paķer to zobos un uzskrien augšup pa koka stumbru, noslēpj sēni tur un skaļi paziņo kaut ko savā vāveres valodā – varbūt pati cenšas atcerēties, kurā kokā manta noglabāta, viņām itin bieži gadoties to aizmirst. Dažas no sēnēm vāvere nevar pastiept, tāpēc tās paliek izrautas turpat uz zemes, vai arī kāds viņas šajā procesā iztraucē. Vienu sēni vāvere labu brīdi šmakstina, tad tā izkrīt no ķepām un noveļas zemē. Aplūkoju nokritušo sēni tuvāk. Izrādās, vāvere grauzusi bekas čagas. Nezinu tikai kāpēc – varbūt čagas šai garšo labāk, varbūt viņa tādējādi atbrīvo sēni no mīkstās daļas, lai tā labāk izžūtu un saglabātos ziemā.

_DSF1375

Šodien priecājamies braukt pa labu asfaltu, kādu brīdi zemes ceļu negribēsim redzēt. Vērojam, kā mainās daba mums apkārt. Bijām pieraduši pie sīkajām eglēm, tāpēc tagad milzīgajos kokos veramies ar apbrīnu – to stumbri izskatās pēc īstiem milzeņiem. Arī lapu koki parādās aizvien biežāk, tie ir dažādu sugu, ziemeļos bija pārstāvētas pamatā apses.

Vietām ceļš ir mazliet vienmuļš, vietām varam papriecāties par sniegu kalnos. Arī bez lāčiem šodien neiztiekam – ceļmalas pļavā ieturas divi mazi melnie lācēni. Pēdējā laikā gan man neveicas ar viņu fotografēšanu, tāpēc jātic man uz vārda vai jāprasa apliecinājums Rafaēlam. Trīspadsmit un četrpadsmit.

Šovakar bijām noskaņoti uz jumtu virs galvas, tomēr, aptaujājuši trīs šejienes viesnīcas, saviebjamies un braucam uz kempingu – dikti nepieklājīgi cipari. Uzceļam telti, sasveicināmies ar šveiciešiem otrā kempinga galā (laikam piektā ne-jaušā sastapšanās) un dodamies pārmaiņas pēc uz pilsētu paēst. Atpakaļceļā līst un mēs, neko labāku nezinādami, ko iesākt, ejam gulēt.

5. septembris, 59. Aļaskas road-trip diena, 307. ceļojuma diena
Šodien pieveikti 385 km, kopumā 15155 km.