10 ieteikumi labam hostelim

Padomi

Godīgi sakot, man nav ne jausmas, cik hosteļos savā ceļošanas mūžā esmu pabijusi, bet to skaits varētu svārstīties kaut kur starp vienu un pieciem simtiem, tāpēc ir uzkrājusies zināma pozitīva un negatīva pieredze. Palikšana pēdējā hostelī rosināja mani šim ierakstam. Es gan šaubos, ka manu blogu lasa kāds hosteļa esošais vai nākamais īpašnieks, bet, ja nu tomēr – daži ieteikumi labam hostelim:

1. Ātrs un stabils interneta pieslēgums.
Ceļojot tas nenozīmē tikai iespēju ieskatīties sociālajos tīklos vai e-pastā. Šodien mums internets ir vitāli nepieciešams, lai ceļotu – rezervētu nākamo viesnīcu vai lidojumu, noskaidrotu apkaimes apskates objektus un iegūtu citu būtisku informāciju.

2. Elektrības kontakti
Tā ir ļoti būtiska problēma daudzās palikšanas vietās. Īpaši kopmītnes tipa istabiņās, kur seši vai astoņi cilvēki pretendē uz pāris kontaktiem. Mūsdienās katram ceļotājam ir kā minimums viena ierīce, kas jāuzlādē. Man piemēram, ir piecas, kuras labprāt uzlādētu katru vakaru. Ideālā variantā pie katras gultas būtu jāatrodas diviem elektrības kontaktiem, bet koptelpās tiem būtu jābūt uz katra stūra.

3. Ūdens un kanalizācijas sistēmas
Ja, veidojot hosteli, jāizvēlas viena lieta, kurā investēt netaupot ne nieka – tā ir ūdens un kanalizācijas sistēma. Tai būs jāiztur ļoti liela slodze, ar to jārēķinās. Vairāk kā pusē hosteļu ir problēma ar šo jautājumu – neiet prom ūdens (vai iet ļoti lēnām), dušā nav siltais/aukstais ūdens, nav spiediena, santehnika ir salūzusi, vannasistabā ir smaka, dušā nav vietas, kur nolikt drēbes un apavus, tos nesaslapinot, grīda ir slidena utt. utt. Es varētu turpināt problēmu uzskaitījumu vēl ilgi. Izcila duša tiešām ir retums, bet kārtīga nomazgāšanās ir viens no ceļošanas mazajiem prieciņiem.

4. Gultas un gultasveļa
Šī ir pamatfunkcija (vairums gadījumos), kāpēc cilvēki ierodas hostelī. Tāpēc nodrošināt ērtas gultas un uzturēt tīru gultasveļu – ir „must”. Ja gultas ir divstāvīgas, liela nozīme ir kāpnīšu ērtumam (un to eksistencei), papildus drošības sajūtu nodrošina neliela barjera – ļoti daudziem cilvēkiem ir neomulīgi gulēt otrajā stāvā, kur nav nekādu gultas iežogojumu.

5. Informācija un norādes
95% viesus interesēs viena un tā pati informācija – tuvējās vietas karte, atrakciju iespējas, transports, veikals, citi servisi. Ir vērts ieguldīt enerģiju, lai padarītu šo informāciju ērti pieejamu jūsu viesiem, jūs arī saņemsiet mazāk vienus un tos pašus jautājumus. Neskopojieties arī ar norādēm hosteļa teritorijā. Jums pašiem vietējā ģeogrāfija šķiet vienkārša kā pieci pirksti, bet cilvēkam, kas tikko ieradies, viss ir svešs, palīdziet noorientēties.

6. Veļas mazgāšana
Daudzi vēlēsies ne tikai paši ieiet dušā, bet arī izpeldināt drēbes. Veļas mazgāšana un žāvēšana (vēlams automātiskā) ir svarīgs serviss. Jauka ir arī ērta iespēja, viesiem pašiem izmazgāt un izkārt savas drēbes tam īpaši paredzētā vietā, lai nav jāapkarina gulta ar slapjām zeķēm un apakšbiksēm.

7. Ēdiens
Arī bez šī momenta cilvēki neiztiks un vietās, kur ārpus „mājas” ēst nav lēts prieks, ērta virtuve un vieta, kur paēst, ir svarīga. Trauki parasti ir briesmīgas kvalitātes, īpaši pannas un katli. Arī šīm lietām, līdzīgi kā kanalizācijai, būs liela noslodze, tāpēc to kvalitātei ir nozīme. Saprotams, drošības apsvērumu un lietotāju ne pārāk rūpīgās pieejas pēc, kristāla glāzes un smalku zīmolu katli te, visticamāk, ilgi neizdzīvos, tomēr vai vienīgajai hosteļa pannai būtu jābūt apķepušai un bez roktura, arī šaubos.
Ja nodrošināt brokastis, zināma daudzveidība būtu jauka. Lēta un barojoša ēdiena piedāvāšana būtu ļoti piemērota.

8. Papildus servisi
Šajā ziņā pēdējais hostelis bija lielisks – tas piedāvāja bezmaksas velosipēdu izmantošanas iespēju, drēbju un grāmatu maiņas punktu, ikdienas bezmaksas aktivitātes. Tas nav „must have” serviss, bet gan brīnišķīga iespēja iepriecināt viesus un atšķirties no pārējiem. Jā, būtiski būtu nodrošināt viesiem kaut pēc pieprasījuma pieejamas lietas kā fēns, gludeklis, elektrības kontaktu pārejas un tamlīdzīgi.

9. Mārketings
Hoteļiem, tāpat kā jebkuram citam biznesam, būtu jāparūpējas par savu mārketingu. Lai to viegli varētu atrast un atpazīt gan virtuālajā, gan reālajā pasaulē. Piemēram, pēdējā hosteļa gadījumā, saimniekam būtu vērts par savu eksistenci darīt zināmu taksistu cunftei.

10. Atmosfēra
Ir gaiss, ko pumpē riepās, kā zinām. Jā, iespējams, šim punktam ir viena no, ja ne visbūtiskākā nozīme. Istabas augi, dzīvnieki, sienu zīmējumi un interjera priekšmeti, spēles un mūzika, bārs un dīvāni. Ir simtiem iespēju, kā panākt, lai hostelī cilvēki justos omulīgi un vēlētos tur uzturēties. Un atgriezties. Un ieteikt to citiem.

IMG_8577

2 komentāru

  • No ceļojuma uz Peru (vidus un lejasdaļu – Lima, Cusco, Puno, Arequipa, Ica) tā pa īstam man patika tikai viens hostelis.
    Bothy hostel Arequipa: http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g294313-d1150659-Reviews-Bothy_Hostel_Arequipa-Arequipa_Arequipa_Region.html – un tas bija hosteļa atmosfēras dēļ. Protams, tripadvisorā ir dažādas pieredzes, taču man visvairāk prātā palikusi pozitīvā pieredze. Hosteļa lobby zona, kurā bija gan maiņas grāmatplaukts, gan bārs ar šķību biljarda galdu, gan milzu jengu, un nedēļas nogalēs notiek jautri raibas ballītes. Var noīrēt seifu; atdot mazgāšanā drēbes, kurās iesien krāsainu lentīti kā tavu atšķirības zīmi (tā Peru pierasta prakse). Un, iespējams, labākais – jumta terase, kurā ir virtuve, šūpuļtīkli, veļas karinātava, un brīnišķīgs skats uz diviem lielajiem vulkāniem, kas paceļas tieši pie Arequipas.
    Otrs hostelis, kas palika prātā galvenokārt vietas dēļ – Huachachina oāzē pie Icas. http://www.hostelz.com/hostel/+227039-Carola-del-Sur
    Iebraucām naktī, un šķita, ka tumsā apkārt ir kalni. Svīstot rīta gaismai, sapratām, ka esam kā milzu bļodā (tādā mini-kūrortā ar dažām ielām un dīķi pa vidu), ko no trim pusēm apskauj milzīgas, nu milzīgas kāpas. Un džeki meistaro dēļus un sērfo lejā no tām kāpām. Šķita, ka kāpa sākas tūlīt aiz hosteļa palielā pagalma ar baseinu. Par pašu hosteli nekādas īpašas atmiņas nav palikušas, vien patukšais bārs un tas, ka wifi nespēja ķert visu palielo teritoriju.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.


Vairāk informācijas meklējiet mūsu privātuma politikā.